Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? We helpen je graag verder. Als je het antwoord hieronder niet vindt bij de veelgestelde vragen, neem dan contact op.

Een account aanmaken bij onze webshop Elisabeth Ticketing:

Waarom een account aanmaken?

Maak een account aan in onze ticketshop voor een zorgeloos bezoek aan de Koningin Elisabethzaal.

  • Beheer je profiel: log in en pas eenvoudig je gegevens aan.
  • Bestel je tickets snel en eenvoudig: je gegevens zijn al opgeslagen. Je hoeft ze dus niet steeds opnieuw in te vullen.
  • Ticket verloren? Log in en print je ticket gewoon opnieuw uit.
  • Historiek: de tickets en gegevens van vorige voorstellingen/concerten zijn steeds te raadplegen.
Mijn gebruikersnaam/paswoord in de webshop wordt niet aanvaard.

Je kan je gegevens opnieuw opvragen via deze link.

Ik ben mijn gebruikersnaam/paswoord vergeten.

Voer hier je gegevens in. Je ontvangt binnen enkele minuten een e-mail om opnieuw toegang te krijgen tot je account.

Mijn gebruikersnaam is al in gebruik. Wat nu?

Is je gekozen gebruikersnaam al in gebruik? Dan kan je ook je e-mailadres gebruiken om je aan te melden.

Hoe kan ik mijn adresgegevens wijzigen?

Log in, klik rechtsboven op ‘Mijn profiel’ en pas daar je persoonlijke gegevens aan.

Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?

Log in, klik rechtsboven op ‘Mijn profiel’ en pas daar je persoonlijke gegevens aan.

Tickets aankopen

Hoe koop ik tickets?

Tickets voor een voorstelling in de Koningin Elisabethzaal worden verkocht via verschillende kanalen, afhankelijk van de organisator. Dit zijn de officiële verkoopskanalen:

Online tickets

Tickets aankopen per telefoon

Onze klantendienst is alle dagen bereikbaar van 8u30 tot 17u op deze telefoonnummers:

  • Vanuit België: 070/79.00.13 (max €0,30/minuut)
  • Vanuit het buitenland: 03/609.71.10

Tickets die telefonisch worden aangekocht kunnen ter plaatse afgerekend worden aan onze avondkassa aan de ingang van het Atrium.

De klantendienst van het Antwerp Symphony Orchestra is bereikbaar op dinsdag, donderdag en vrijdag van 14u tot 17u op het nummer 03/213.54.06.

Aan de ticketbalie

Aan de kassa's van ZOO Antwerpen en ZOO Planckendael kunnen tickets aangekocht worden. De kassa's volgen de openingsuren van de parken.

Tickets kopen voor een voorstelling van het Antwerp Symphony Orchestra kan aan de ticketbalie, Koningin Astridplein 26, 2018 Antwerpen.

De ticketbalie is geopend op dinsdag, donderdag en vrijdag van 14u tot 17u.

Kan ik de status van mijn tickets opvolgen?

Indien je online tickets gekocht hebt en een login hebt aangemaakt in de Elisabeth Ticketing webshop kan je de status van je ticket raadplegen. Log in en klik rechtsboven op ‘Mijn profiel’. Bij 'Historiek en overzichten’ kan je een overzicht raadplegen van je huidige en vorige bestellingen

Hoe kan ik mijn reservatie wijzigen?

Eens de reservatie werd bevestigd en betaald kan de reservatie niet meer gewijzigd worden.

Hoe kan ik mijn ticket annuleren?

Eens de ticket werd bevestigd en betaald, kan deze niet meer geannuleerd worden. Een ticket wordt niet terugbetaald of omgeruild.

Wat als ik mijn aangekochte tickets niet heb ontvangen?

Waar je de tickets aankocht is afhankelijk van de organisator van de voorstelling. 

Elisabeth Ticketing

Heb je een ticket aangekocht via Elisabeth Ticketing, stuur dan een mailtje naar de klantendienst met de volgende gegevens:

  • Naam en datum van de voorstelling
  • Naam van de persoon die het ticket aankocht
  • E-mailadres

Antwerp Symphony Orchestra

Voor tickets die aangekocht werden via Antwerp Symphony Orchestra kan je terecht op:

Ticketbalie Antwerp Symphony Orchestra
Koningin Astridplein 26
2018 Antwerpen
Openingsuren: dinsdag, donderdag en vrijdag van 14u tot 17u.
Tel: +32 3 213 54 06
E-mail: tickets@antwerpso.be

Kan ik mijn zitplaats kiezen?

Ja, nadat je het evenement of concert van je keuze hebt aangeklikt, wordt een grondplan van de zaal getoond waarop je een plaats kan selecteren.

Betalen

Is het veilig om via online banking te betalen?

Voor de betaling van je online tickets word je doorverwezen naar de betaalomgeving van Ingenico. Meer informatie betreffende de veiligheid.

Hoe verlopen betalingen via online banking?

Voor je betaling word je doorverwezen naar de betaalomgeving van Ingenico. Betalen kan met een Visa of MasterCard creditcard, via Maestro/Bancontact of via Ideal.

Mijn creditcard werd geweigerd.

Neem in dit geval contact op met je bank voor meer informatie.

Hoe kan ik een factuur voor voldaan aanvragen?

Heb je een aantal tickets besteld en betaald voor een bepaalde voorstelling en wens je voor je aankoop een factuur voor voldaan? Stuur dan een e-mail naar onze klantendienst met vermelding van het tijdstip van aankoop, het bedrag van aankoop en de naam van de persoon die de bestelling geplaatst heeft. Vergeet zeker ook niet je facturatiegegevens te vermelden.

Werd mijn betaling correct ontvangen?

Je ontvangt na je betaling een bevestigingsmail met je gegevens. Heb je geen bevestigingsmail ontvangen? Kijk dan zeker eens in je ongewenste e-mails. Staat de e-mail daar niet tussen, contacteer dan onze klantendienst.

Wanneer moet ik ten laatste betalen om zeker te zijn van mijn plaatsen?

Na je reservering word je gevraagd om onmiddellijk te betalen. 

Ik wil graag een factuur ontvangen voor mijn bedrijfsevenement.

Plan je een bedrijfsevenement? Neem dan contact op met ons salesteam via e-mail of per telefoon op +32 (0)3 224 89 06. Zij helpen je graag verder!

Welke betaalgegevens moet ik gebruiken?

Voor de betaling van je online tickets word je doorverwezen naar het betaalplatform van Ingenico. Betalen kan met een Visa of MasterCard creditcard, via Maestro/Bancontact of via Ideal.

Hoe kan ik ter plaatse betalen?

Je kan in de Koningin Elisabethzaal betalen met een bankkaart, een creditkaart of met contant geld.

Meer praktische informatie

Praktische vragen

Is de zaal bereikbaar met de lift?

Heel het gebouw is rolstoelvriendelijk. Dit houdt in dat alle zalen toegankelijk zijn via liften of schuine hellingen. Het bedieningspaneel in de lift is aangepast aan rolstoelhoogte. In het Atrium, onder de Koningin Elisabethzaal, bevinden zich drie mindervalidentoiletten. Op aanvraag zijn er gratis rolstoelen beschikbaar.

Meer over toegankelijkheid

Is er een Kiss & Ride zone om gasten af te zetten?

Meer informatie over de bereikbaarheid van de Koningin Elisabethzaal lees je hier.

Zijn er lockers beschikbaar of is er een vestiaire?

In de Koningin Elisabethzaal stellen we gratis een beveiligde vestiaire ter beschikking. Na het afgeven van je persoonlijke items ontvang je een nummer waarmee je na afloop van de voorstelling je persoonlijke items kan ophalen. De vestiaire bevindt zich achterin het Atrium, naast de toiletten. 

Meer praktische informatie

Ik ben iets verloren. Hoe kan ik dit terugkrijgen?

Na afloop van elke voorstelling worden de verloren voorwerpen verzameld en 3 maanden bewaard. Daarna worden ze vernietigd. We zijn niet aansprakelijk voor het veilig bewaren van achtergelaten voorwerpen. Verloren voorwerpen worden enkel teruggegeven nadat de eigenaar ons een gedetailleerde beschrijving van het verloren voorwerp kan geven.

Ben je iets verloren in de Koningin Elisabethzaal? Stuur ons dan een bericht met een beschrijving van het verloren item.

Meer praktische informatie

Wanneer start of eindigt mijn concert?

Het start- en einduur van de voorstellingen vind je op de detailpagina's van de voorstellingen terug. Op basis van dat einduur kan je je terugreis met het openbaar vervoer inplannen.

Meer praktische informatie

Hoe reserveer ik een zitplaats als rolstoelgebruiker?

Rolstoelgebruikers zijn van harte welkom in de Koningin Elisabethzaal. Laat ons via tickets@elisabethcenter.be weten dat je een rolstoelgebruiker bent en ons team zal je goed bereikbare plaatsen toewijzen.

Meer informatie over de toegankelijkheid